Η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία και για το Ι. Χ.
Ο Έλληνας δεν είναι ιδιαίτερα επιμελής στο να ακολουθεί πιστά το χρονοδιάγραμμα ή το όριο των
χιλιομέτρων συντήρησης του αυτοκινήτου του.
Συνήθως πρώτα εμφανίζεται η βλάβη και στη συνέχεια αναγκάζεται να επισκεφθεί το συνεργείο όπου και ακολουθεί και το αναγκαίο τακτικό σέρβις. Αυτή όμως είναι μια λάθος τακτική η οποία κοστίζει ακριβά. Όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να «φωνάζει» ότι θέλει σέρβις, συνήθως έχει υποστεί φθορά ή οποία θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.
Σας συμβουλεύουμε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα για να περιορίσετε ή και να μηδενίσετε τις πιθανότητες το όχημα σας να υποστεί πρόωρη φθορά λόγω κακής συντήρησης (βλέπετε δε λέμε χρήση).
Πρώτον, ανάλογα με το που και πως κινείται το αυτοκίνητο, ελέγχετε και αλλάζετε τα λάδια κάθε 5.000 χλμ. Η πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν προδιαγραφές για αλλαγή των λαδιών του κινητήρα μεταξύ 15.000 έως και 60.000 χλμ. Προσοχή αυτή η προδιαγραφή αφορά τη χρήση του αυτοκινήτου σε ιδανικές συνθήκες. Και σίγουρα αφορά το ανώτατο όριο χλμ. που μπορεί να διανύσει το όχημα χωρίς να έχει πρόβλημα σωστής λίπανσης του κινητήρα. Όμως σε καιρικές συνθήκες όπως της Ελλάδας και ιδιαίτερα στις αστικές πόλεις αλλά και η ποιότητα των δρόμων καθώς και η αρρύθμιστη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών κάθε άλλο παρά προσομοιάζουν με τις ιδανικές συνθήκες που αναφέρουν οι κατασκευαστές.
Αλλαγή λαδιών στο βενζινάδικο
Η αλλαγή λαδιών και η ποιότητα τους είναι μια υπόθεση που μπορείτε να κάνετε μόνοι σας αποφεύγοντας τα συνεργεία που θα σας επιβαρύνουν με το κόστος εργασίας που συνήθως είναι τμήμα της εργατοώρας με μέσο κόστος τα 50ευρώ. Προτιμείστε πρατήρια υγρών καυσίμων που έχουν τμήμα αλλαγής λιπαντικών και που διαθέτουν μεγάλη γκάμα συνθετικών λιπαντικών. Ζητείστε να είστε παρών στη διαδικασία αλλαγής γιατί το συνηθισμένο πρόβλημα που δημιουργείται είναι με τη βίδα του κάρτερ που λόγω του ψιλού βήματος που έχει, πολύ εύκολα καταστρέφεται με αποτέλεσμα να υπάρχει διαρροή. Σας προτείνουμε να έχετε προμηθευτεί ανταλλακτική βίδα και να τη χρησιμοποιείται μόλις αδειάσει το κάρτερ. Το κέρδος είναι ότι η αλλαγή γίνεται δωρεάν ενώ μπορείτε να διαπραγματευτείτε και τη τιμή του λιπαντικού που αγοράζετε από το πρατήριο.
Τακτική αλλαγή στα υγρά
Δεύτερον, ελέγχετε ή και συμπληρώστε, εφόσον χρειάζεται, τα υγρά στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα (το γνωστό παραφλού), των φρένων (προσοχή μην τα αντικαταστήσετε πλήρως γιατί θα χρειασθεί εξαέρωση κάτι που δεν μπορείτε να κάνετε μόνοι σας), του συστήματος πλύσης των παρμπρίζ ( χρησιμοποιήστε αποσταγμένο νερό μαζί με καθαριστικό) και της μπαταρίας, εφόσον δεν είναι κλειστού κυκλώματος. Το κέρδος είναι ότι γλυτώνετε το κόστος εργασίας ενώ χρησιμοποιείται και προϊόντα δική σας επιλογής.
Εβδομαδιαίος έλεγχος ελαστικών
Τρίτον, ελέγχετε κάθε εβδομάδα την κατάσταση των ελαστικών. Μην ξεχνάτε ότι το αμάξωμα στηρίζεται πάνω στα λάστιχα. Η καταπόνησης τους είναι η μεγαλύτερη δυνατή στη χρήση του αυτοκινήτου. Ελέγχετε την ποιότητα τόσο του προφίλ του ελαστικού ( μην έχουν εξογκώματα που σημαίνει ότι υπάρχει αστοχία στα λινά και το μίγμα του ελαστικού) όσο και που πέλματος μην τυχόν έχει σφηνώσει κάποια πρόκα η βίδα. Η πίεση του αέρα στα ελαστικά πρέπει να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή γιατί χαμηλή πίεση συνήθως σημαίνει υπερβολική κατανάλωση ενώ μεγαλύτερη πίεση σημαίνει μεγαλύτερη φθορά του ελαστικού αλλά και μειωμένη ασφάλεια κυρίως στις στροφές. Αν ελέγχετε σχολαστικά τα ελαστικά τότε το κέρδος σας θα είναι ότι θα διανύσετε μεγαλύτερο αριθμό χλμ. με ασφάλεια και οικονομία. Σας θυμίζουμε ότι το μέσος κόστος αλλαγής ελαστικών είναι κοντά στα 400 ευρώ.
Πλύσιμο, καθάρισμα do ti yourself
Τέταρτον, περιποιηθείτε το αυτοκίνητο σας μόνοι και μην καταφεύγετε στην εύκολη λύση των Car Wash. Αφαιρέστε βρωμιές από πουλιά, λάδια, πίσσες, με καθαριστικά που θα τα βρείτε στα καταστήματα με αξεσουάρ αυτοκινήτων. Πλένετε το όχημα σας με ειδικό απορρυπαντικό και στεγνώστε το με ειδικές πετσέτες. Το όφελος είναι πολλαπλό. Το μέσος κόστος για ένα εξωτερικό πλύσιμο είναι περίπου 7 ευρώ. Αν υπάρχει φροντίδα για εξάλειψη των στιγμάτων το κόστος ανεβαίνει στα 15ευρώ. Αν αγοράσετε μόνοι σας τα προϊόντα καθαρισμού, το κόστος είναι σαφώς μικρότερο και θα τα χρησιμοποιήσετε για αρκετές περιποιήσεις του αυτοκινήτου σας. Και το κυριότερο θα γυμναστείτε κιόλας.
Πηγή : money-money.gr
Ο Έλληνας δεν είναι ιδιαίτερα επιμελής στο να ακολουθεί πιστά το χρονοδιάγραμμα ή το όριο των
χιλιομέτρων συντήρησης του αυτοκινήτου του.
Συνήθως πρώτα εμφανίζεται η βλάβη και στη συνέχεια αναγκάζεται να επισκεφθεί το συνεργείο όπου και ακολουθεί και το αναγκαίο τακτικό σέρβις. Αυτή όμως είναι μια λάθος τακτική η οποία κοστίζει ακριβά. Όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να «φωνάζει» ότι θέλει σέρβις, συνήθως έχει υποστεί φθορά ή οποία θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.
Σας συμβουλεύουμε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα για να περιορίσετε ή και να μηδενίσετε τις πιθανότητες το όχημα σας να υποστεί πρόωρη φθορά λόγω κακής συντήρησης (βλέπετε δε λέμε χρήση).
Πρώτον, ανάλογα με το που και πως κινείται το αυτοκίνητο, ελέγχετε και αλλάζετε τα λάδια κάθε 5.000 χλμ. Η πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν προδιαγραφές για αλλαγή των λαδιών του κινητήρα μεταξύ 15.000 έως και 60.000 χλμ. Προσοχή αυτή η προδιαγραφή αφορά τη χρήση του αυτοκινήτου σε ιδανικές συνθήκες. Και σίγουρα αφορά το ανώτατο όριο χλμ. που μπορεί να διανύσει το όχημα χωρίς να έχει πρόβλημα σωστής λίπανσης του κινητήρα. Όμως σε καιρικές συνθήκες όπως της Ελλάδας και ιδιαίτερα στις αστικές πόλεις αλλά και η ποιότητα των δρόμων καθώς και η αρρύθμιστη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών κάθε άλλο παρά προσομοιάζουν με τις ιδανικές συνθήκες που αναφέρουν οι κατασκευαστές.
Αλλαγή λαδιών στο βενζινάδικο
Η αλλαγή λαδιών και η ποιότητα τους είναι μια υπόθεση που μπορείτε να κάνετε μόνοι σας αποφεύγοντας τα συνεργεία που θα σας επιβαρύνουν με το κόστος εργασίας που συνήθως είναι τμήμα της εργατοώρας με μέσο κόστος τα 50ευρώ. Προτιμείστε πρατήρια υγρών καυσίμων που έχουν τμήμα αλλαγής λιπαντικών και που διαθέτουν μεγάλη γκάμα συνθετικών λιπαντικών. Ζητείστε να είστε παρών στη διαδικασία αλλαγής γιατί το συνηθισμένο πρόβλημα που δημιουργείται είναι με τη βίδα του κάρτερ που λόγω του ψιλού βήματος που έχει, πολύ εύκολα καταστρέφεται με αποτέλεσμα να υπάρχει διαρροή. Σας προτείνουμε να έχετε προμηθευτεί ανταλλακτική βίδα και να τη χρησιμοποιείται μόλις αδειάσει το κάρτερ. Το κέρδος είναι ότι η αλλαγή γίνεται δωρεάν ενώ μπορείτε να διαπραγματευτείτε και τη τιμή του λιπαντικού που αγοράζετε από το πρατήριο.
Τακτική αλλαγή στα υγρά
Δεύτερον, ελέγχετε ή και συμπληρώστε, εφόσον χρειάζεται, τα υγρά στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα (το γνωστό παραφλού), των φρένων (προσοχή μην τα αντικαταστήσετε πλήρως γιατί θα χρειασθεί εξαέρωση κάτι που δεν μπορείτε να κάνετε μόνοι σας), του συστήματος πλύσης των παρμπρίζ ( χρησιμοποιήστε αποσταγμένο νερό μαζί με καθαριστικό) και της μπαταρίας, εφόσον δεν είναι κλειστού κυκλώματος. Το κέρδος είναι ότι γλυτώνετε το κόστος εργασίας ενώ χρησιμοποιείται και προϊόντα δική σας επιλογής.
Εβδομαδιαίος έλεγχος ελαστικών
Τρίτον, ελέγχετε κάθε εβδομάδα την κατάσταση των ελαστικών. Μην ξεχνάτε ότι το αμάξωμα στηρίζεται πάνω στα λάστιχα. Η καταπόνησης τους είναι η μεγαλύτερη δυνατή στη χρήση του αυτοκινήτου. Ελέγχετε την ποιότητα τόσο του προφίλ του ελαστικού ( μην έχουν εξογκώματα που σημαίνει ότι υπάρχει αστοχία στα λινά και το μίγμα του ελαστικού) όσο και που πέλματος μην τυχόν έχει σφηνώσει κάποια πρόκα η βίδα. Η πίεση του αέρα στα ελαστικά πρέπει να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή γιατί χαμηλή πίεση συνήθως σημαίνει υπερβολική κατανάλωση ενώ μεγαλύτερη πίεση σημαίνει μεγαλύτερη φθορά του ελαστικού αλλά και μειωμένη ασφάλεια κυρίως στις στροφές. Αν ελέγχετε σχολαστικά τα ελαστικά τότε το κέρδος σας θα είναι ότι θα διανύσετε μεγαλύτερο αριθμό χλμ. με ασφάλεια και οικονομία. Σας θυμίζουμε ότι το μέσος κόστος αλλαγής ελαστικών είναι κοντά στα 400 ευρώ.
Πλύσιμο, καθάρισμα do ti yourself
Τέταρτον, περιποιηθείτε το αυτοκίνητο σας μόνοι και μην καταφεύγετε στην εύκολη λύση των Car Wash. Αφαιρέστε βρωμιές από πουλιά, λάδια, πίσσες, με καθαριστικά που θα τα βρείτε στα καταστήματα με αξεσουάρ αυτοκινήτων. Πλένετε το όχημα σας με ειδικό απορρυπαντικό και στεγνώστε το με ειδικές πετσέτες. Το όφελος είναι πολλαπλό. Το μέσος κόστος για ένα εξωτερικό πλύσιμο είναι περίπου 7 ευρώ. Αν υπάρχει φροντίδα για εξάλειψη των στιγμάτων το κόστος ανεβαίνει στα 15ευρώ. Αν αγοράσετε μόνοι σας τα προϊόντα καθαρισμού, το κόστος είναι σαφώς μικρότερο και θα τα χρησιμοποιήσετε για αρκετές περιποιήσεις του αυτοκινήτου σας. Και το κυριότερο θα γυμναστείτε κιόλας.
Πηγή : money-money.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου