Προθέρμανση και σβήσιμο του κινητήρα (τον χειμώνα)

Ειδικά τις πολύ κρύες μέρες του χειμώνα θέλει ιδιαίτερη προσοχή!!!

Σε κάθε όχημα είτε αυτοκίνητο είτε μοτοσυκλέτα η σωστή προθέρμανση του κινητήρα έχει σαν αποτέλεσμα την σωστή λειτουργία, μακροζωία
του, τη μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων.

Προθέρμανση του κινητήρα
Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, δεν αφήνουμε ποτέ το αμάξι να δουλεύει στο ρελαντί μέχρι να πάει η ένδειξη της θερμοκρασίας στην μέση (να ζεσταθεί καλά ο κινητήρας) διότι έτσι προκαλούμε μεγαλύτερη ζημιά...

Ξεκινάμε να οδηγούμε αργά (1.500 - 3.000 στροφές) τα πρώτα 5 λεπτά, αφήνοντας τον κινητήρα να λειτουργεί στις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές και δεν επιταχύνουμε απότομα.

Σβήσιμο του κινητήρα
Αναλόγως τον δείκτη της θερμοκρασίας αφήνουμε η όχι λίγο τον κινητήρα σε κατάσταση ρελαντί πριν το σβήσουμε (κυρίως για turbo κινητήρες).

Τι διαδικασία προτείνω να ακολουθήσετε:
  • 1. Πριν από όλα που έχετε να κάνετε - μόλις μπείτε η καβαλήσετε το όχημα σας - εκκινήστε τον κινητήρα.
  • 2. Όση ώρα (1-2 λεπτά) τακτοποιείται τα πράγματα σας (βάζετε ζώνη, φοράτε το κράνος, ανοίγεται το ράδιο, κ.α.), το λάδι του κινητήρα αρχίζει να κυκλοφορεί παντού μέσα στον κινητήρα.
  • 3. Μόλις είστε έτοιμοι ξεκινήστε να οδηγείτε στην αρχή αργά (σε χαμηλές στροφές μέχρι 3000 στροφές) για τα πρώτα 5 λεπτά.
  • 4. Μην επιταχύνετε πάρα πολύ και απότομα τα πρώτα 5 λεπτά.
  • 5. Μόλις φτάσετε στον προορισμό σας ελέγξτε την ένδειξη της θερμοκρασίας κινητήρα και αναλόγως αφήστε τον κινητήρα σε κατάσταση ρελαντί ή όχι αν δεν χρειάζεται, πριν τον σβήσετε (κυρίως για turbo κινητήρες).

Πηγή : Αλεξόπουλος Ιωάννης

1 σχόλιο: