Το σωστό «στρώσιμο»

Σωστό ροντάρισμα κινητήρα

Η ώρα που περιμένατε τόσον καιρό έφτασε και εσείς παραλάβατε το καινούργιο σας αυτοκίνητο. Το βασικό σας μέλημα είναι πώς θα το
περιποιηθείτε, ώστε να κάνετε απροβλημάτιστες διαδρομές και η συμβίωσή σας μαζί του να είναι ευχάριστη. Όλοι μας λοιπόν έχουμε ακούσει τη λέξη "στρώσιμο του κινητήρα" (ροντάρισμα), όταν συζητούμε για ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Τα σύγχρονα οχήματα όμως δεν έχουν ανάγκη ρονταρίσματος. Καλό όμως είναι, για τα πρώτα 2.000 χλμ., να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές, ώστε να διασφαλίσετε κατά ένα μεγάλο ποσοστό την εύρυθμη λειτουργία και μακροζωία του κινητήρα σας.


Φόρτωση
Κατά τη διάρκεια του στρωσίματος αποφεύγετε να φορτώνετε το αυτοκίνητό σας με πολύ βαριά αντικείμενα, αυξάνοντας σημαντικά το βάρος του. Η υπερφόρτωση καταπονεί τον κινητήρα αλλά και το σύστημα πέδησης, το οποίο με τη σειρά του χρειάζεται στρώσιμο για κάποια χιλιόμετρα.
Κλιματισμός
Ο κλιματισμός επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα, ιδιαίτερα έναν με μικρή χωρητικότητα. Έτσι, για τα πρώτα χιλιόμετρα του στρωσίματος θα πρέπει να αποφεύγουμε όσο είναι εφικτό να τον χρησιμοποιούμε στο σταμάτα/ξεκίνα της πόλης, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο.
Στροφές κινητήρα
Κατά τις μετακινήσεις σας θα πρέπει να βάλετε ως όριο περίπου τις 4.000 σ.α.λ. Ο δείκτης του στροφόμετρου θα πρέπει να ξεπερνά αυτό το όριο και το πάτημα του γκαζιού θα πρέπει να είναι τέτοιο, ώστε να φτάνετε ομαλά μέχρι σε αυτό το σημείο, χωρίς να πιέζετε τον κινητήρα.
Χωρίς υπερβολές
Το όριο των 4.000 σ.α.λ. δε σημαίνει ότι είναι απαγορευτικό. Το να διατηρούμε συνεχώς 2.000 - 3.000 σ.α.λ. χαρακτηρίζεται ως υπερβολή, μιας και τον ζορίζουμε, αφού τα φορτία που δέχεται είναι αρκετά μεγάλα. Παράλληλα αυξάνεται και η κατανάλωση σε καύσιμο. Μεγάλο ρόλο παίζει και η επιλογή της ταχύτητας στο κιβώτιο, αφού η επιλογή της 5ης ή της 6ης με χαμηλές στροφές καταπονεί τον κινητήρα, ιδιαίτερα αν αυτός έχει μικρή ιπποδύναμη και κυβισμό.



Πηγή : autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου