Απλοί τρόποι για εξοικονόμηση καυσίμων...

Εάν δεν είστε έτοιμοι να αγοράσετε ένα πιο οικονομικό, στην κατανάλωση βενζίνης, αυτοκίνητο, μπορείτε ακόμα να κερδίσετε χρήματα με διάφορους τρόπους, όποιο όχημα κι αν οδηγείτε και συγχρόνως να νιώσετε ¨πράσινοι".

Αναβιώστε τα κλασσικά μέσα μεταφοράς
Η μεγαλύτερη αποταμίευση καυσίμων, προέρχεται όχι από την υβριδική τεχνολογία αλλά από τα «παλαιά
πρότυπα»: την εκ περιτροπής χρήση του αυτοκινήτου και τα Μ.Μ.Μ.
Εκ περιτροπής χρήση του Ι.Χ.
Εάν εσείς και μόνο ένας φίλος ή γείτονας, χρησιμοποιείτε εναλλάξ τα αυτοκίνητά σας για να πηγαινοέρχεστε στη δουλειά, θα μειώσετε τη χρήση καυσίμων σας κατά περίπου 50%!
Κανένα άλλο βήμα σας δεν σας εξοικονομεί τόσα χρήματα
Μ.Μ.Μ.
Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δημόσια ή μη, εξοικονομούν καύσιμα, και ενδεχομένως χρήματα.
Μειώνει επίσης τη κυκλοφοριακή συμφόρηση, εξοικονομώντας καύσιμα για όλους. Μειώστε λοιπόν τις αποστάσεις με το αυτοκίνητο μέχρι την κοντινότερη στάση μετρό ή λεωφορείου.Μπορεί οι συγκοινωνίες στην Ελλάδα να μην είναι οι καλύτερες δυνατές, αλλά όσο τις ενισχύουμε τόσο θα βελτιώνονται.
Βοηθήστε τον εαυτό σας και όλους τους άλλους, γίνετε μέρος της λύσης.
Πετάξτε τα περιττά βάρη
Το βάρος είναι ο φυσικός εχθρός στην οικονομία καυσίμου, έτσι η απομάκρυνση των περιττών στοιχείων - ή ανθρώπων! - από το αυτοκίνητό σας μπορεί να μεταφραστεί σε πραγματική εξοικονόμηση.
Αν το συνδυάσετε και με μία απώλεια περιττού βάρους απΆ το σώμα σας θα βοηθήσετε όχι μόνο την τσέπη, αλλά και την υγεία σας!
«Ελαφρύνετε» το πόδι σας
Μπορείτε να μειώσετε την κατανάλωση αμέσως, αν οδηγείτε με ηρεμία στο γκάζι.
Οι απότομες επιταχύνσεις και τα κατεβάσματα ταχύτητας σε υψηλές στροφές, εκτινάσσουν την κατανάλωση.
Η υψηλή –τελευταία- ταχύτητα παίζει επίσης το ρόλο της. Τα περισσότερα οχήματα είναι αποδοτικότερα όταν ταξιδεύουν στην τελευταία ταχύτητα και σε σχετικά χαμηλές στροφές.
Οι υπολογιστές ταξιδιού που παρουσιάζουν τη στιγμιαία και τη μέση οικονομία καυσίμων είναι εντυπωσιακά ακριβείς. Παρακολουθήστε τους (εάν έχετε) και θα μάθετε πώς να οδηγήσετε με οικονομικό τρόπο.
Και λίγο πρόληψη δεν βλάπτει
Η διατήρηση της σωστής πίεσης στα ελαστικά σας και η καλή συντήρηση του κινητήρα, είναι κρίσιμα για αποδοτική οδήγηση. Τα ξεφούσκωτα λάστιχα μπορούν να μειώσουν την οικονομία καυσίμων κατά αρκετά χιλιόμετρα ανά λίτρο. (Η κατάλληλη πίεση ελαστικών αναγράφεται συνήθως σε μία ετικέτα στο στύλο της πόρτας του οδηγού ή στο εγχειρίδιο). Ακόμα κι αν το αυτοκίνητό σας φαίνεται καλά, αυτό το «περίεργο» λαμπάκι που ανάβει, θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει έναν «νεκρό» αισθητήρα οξυγόνου ή κάποιο πρόβλημα στις εκπομπές καυσαερίων που αναγκάζει το όχημα να σπαταλάει αρκετά χιλιόμετρα ανά λίτρο.
Ανοικτά παράθυρα ή κλιματισμός;
Αυτό είναι ένα ιστορικό αίνιγμα. Το οποίο δε είναι δυστυχώς τόσο απλό να απαντηθεί.
Εάν το αυτοκίνητό σας έχει καθίσει στον ήλιο και είναι πιο ζεστό από τον εξωτερικό αέρα, οδηγήστε για λεπτά με τα παράθυρα ανοικτά για να το δροσίσετε. Κατόπιν, εάν βρεθείτε στην εθνική οδό, κλείστε τα και ανοίξτε τον κλιματισμό. Η αεροδυναμική είναι σημαντικότερη στις υψηλές ταχύτητες, έτσι εάν δεν υπερβαίνετε 60 με 70 χλμ, τα ανοικτά παράθυρα δεν θα κάνουν διαφορά. Εξαρτάται επίσης από το όχημα. Η ζημιά από την οδήγηση με τα παράθυρα ανοικτά είναι μεγαλύτερη, για παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο άριστη αεροδυναμική, απ' ότι σε ένα Hummer, το οποίο …δεν έχει καν αεροδυναμική. Το ίδιο ισχύει για τα κάμπριο. Θα κάψετε λιγότερα, με την οροφή κλειστή.
Κρατήστε τη "φόρμα" του Ι.Χ. σας
Μιλώντας για αεροδυναμική, οι μπαγκαζιέρες, οι σχάρες ποδηλάτων και σκι και άλλα πρόσθετα εξαρτήματα (αξεσουάρ), καταστρέφουν την αεροδυναμική - ακόμα και όταν είναι άδεια. Εάν κρατήσετε όλο το φορτίο σας μέσα στο αυτοκίνητο, διατηρώντας το σχήμα του όπως ακριβώς βγήκε από το εργοστάσιο, θα «γλιστρήσετε» μέσα στον αέρα καλύτερα.
Ενισχυμένη ή απλή βενζίνη;
Η βενζίνη με λιγότερα οκτάνια κοστίζει λιγότερο, αλλά θα έπρεπε να το χρησιμοποιείτε; Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα τα οποία απαιτούν ενισχυμένο καύσιμο, μπορούν κινηθούν και με κανονική βενζίνη χωρίς να δημιουργηθούν μακροπρόθεσμα προβλήματα. Τεχνικά, αυτό καθιστά το αυτοκίνητο λιγότερα αποδοτικό, αλλά όχι σε έναν βαθμό που ακυρώνει την οικονομία από το φτηνότερο καύσιμο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αυτό ισχύει για τα αυτοκίνητα για τα οποία η χρήση ενισχυμένης βενζίνης συστήνεται, δεν απαιτείται. Σε περίπτωση αμφιβολίας, ψάξτε για όρους όπως «για καλύτερη απόδοση» και «συστήνεται» σε αντιδιαστολή με «μόνο» ή «απαιτείται».
Φυσικά, εάν το αυτοκίνητό σας απαιτεί κανονική βενζίνη, δεν υπάρχει κανένας λόγος να χρησιμοποιείτε περισσότερα οκτάνια.

Πηγή :lifeinbalance.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου